Praca: Pełnomocnik ds. Bezpieczeństwa Wewnętrznego


PGE Obrót S.A.

 

poszukuje kandydata na stanowisko:

Pełnomocnik ds. Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Nr ref.: PGE Obrót/15/2021
Miejsce pracy: Rzeszów

Umowa o pracę

 

 

Do głównych zadań osoby zatrudnionej należeć będzie:

  • Planowanie i wykonywanie zadań w obszarze bezpieczeństwa Spółki obejmującego
    w szczególności obszary: bezpieczeństwa biznesu oraz budowania kultury bezpieczeństwa
    w sposób uwzględniający ich wpływ na poprawność, ciągłość procesów biznesowych realizowanych w Spółce oraz wizerunek Spółki.
  • Informowanie Zarządu o zagrożeniach dla bezpieczeństwa Spółki, w szczególności zagrożeniach stwarzających znaczne prawdopodobieństwo wystąpienia lub wywołania zakłócenia w przebiegu procesów biznesowych w Spółce mogących skutkować zagrożeniem utraty ciągłości jej działania i narażeniem Spółki na straty.
  • Wskazywanie oraz inicjowanie działań mitygujących oraz doskonalących w obszarze bezpieczeństwa, w tym również wykluczających lub minimalizujących możliwość zaistnienia zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu oraz dobremu wizerunkowi Spółki.
  • Współpraca z komórkami odpowiedzialnymi za problematykę bezpieczeństwa w ramach Grupy Kapitałowej.
  • Osobisty udział w pracach zespołów roboczych, których zakres prac obejmuje obszary bezpieczeństwa wskazane w p. 1 i wymaga bezpośredniej współpracy z innymi Kierownikami Komórek Organizacyjnych Spółki i/lub Grupy Kapitałowej.
  • Budowanie świadomości wśród pracowników w zakresie zasad bezpieczeństwa i identyfikacji zagrożeń.
  • Wdrażanie architektury bezpieczeństwa zapewniającej zarządzanie procesami (systemami)
    w obszarze odpowiedzialności. Planowanie, inicjowanie i realizacja działań doskonalących architekturę bezpieczeństwa adekwatnie do potrzeb realizowanych działań biznesowych.
  • Nadzorowanie i koordynowanie współpracy z dostawcami usług w obszarze odpowiedzialności na podstawie zawartych umów, w tym z dostawcami z Grupy Kapitałowej.
  • Reprezentowanie Spółki w kontaktach zewnętrznych w zakresie odpowiadającym zakresowi obowiązków Pracownika, zadaniami wskazanymi przez Bezpośredniego Przełożonego, zgodnie z zakresem określonym w udzielonych pełnomocnictwach oraz z zachowaniem należytej dbałości o właściwy wizerunek Spółki.
  • Bieżąca kontrola oraz ocena funkcjonowania i skuteczności środków organizacyjno–technicznych zastosowanych przez Spółkę oraz przedsiębiorców realizujących usługi na jej rzecz w obszarze bezpieczeństwa.
  • Monitorowanie zagrożeń, ryzyk, ocena ryzyka wynikającego ze zidentyfikowanych podatności.
  • Przygotowywanie analiz i opracowań dotyczących obszaru bezpieczeństwa biznesu.
  • Planowanie i organizacja szkoleń dla Pracowników Spółki oraz osób trzecich wykonujących prace na jej rzecz, w zakresie bezpieczeństwa.
  • Inicjowanie, opracowywanie, aktualizowanie regulacji wewnętrznych Spółki w obszarze będącym w odpowiedzialności Pracownika oraz uzgadnianie ich z innymi Komórkami Organizacyjnymi Spółki i Grupy Kapitałowej.
  • Opiniowanie projektów regulacji wewnętrznych Spółki i Grupy Kapitałowej w zakresie odpowiadającym obszarowi będącemu w odpowiedzialności Pracownika.
  • Analizowanie funkcjonujących rozwiązań oraz planowanych działań w Grupie Kapitałowej
    w obszarze będącym w odpowiedzialności Pracownika. Bieżąca ocena skuteczności zastosowanych środków i procedur. Przedstawianie dodatkowych propozycji w tym zakresie.
  • Udział w projektach/wdrożeniach (pracach rozwojowych) realizowanych w ramach Spółki
    i Grupy Kapitałowej (konsultowanie i opiniowanie wdrożeń w obszarze odpowiedzialności Pracownika).
  • Udział na polecenie przełożonego w działaniach wyjaśniających/kontrolach/badaniach realizowanych przez Komórki Organizacyjne Spółki i Grupy Kapitałowej. Wdrażanie lub nadzorowanie przebiegu wdrożenia rekomendacji, zaleceń pokontrolnych.
  • Nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z instytucjami państwowymi (w tym z instytucjami porządku i bezpieczeństwa publicznego), których zakres działania ma lub może mieć wpływ na bezpieczeństwo działań/projektów realizowanych przez Spółkę.
  • Monitorowanie stopnia przestrzegania obowiązujących w Spółce zasad bezpieczeństwa
    w obszarze będącym w odpowiedzialności Pracownika.

Profil idealnego kandydata:

  • Wykształcenie wyższe, kierunki preferowane – prawo, administracja, bezpieczeństwo.
  • Doświadczenie w pracy: wymagane jest doświadczenie na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem.
  • Staż pracy: min. 5 lat na stanowiskach w ww. obszarze, w tym 3 lata na stanowiskach kierowniczych.
  • Wiedza specjalistyczna i praktyczna z zakresu zarządzania bezpieczeństwem,
  • Wiedza z zakresu bezpieczeństwa danych, ochrony danych, ochrony danych osobowych, polityki bezpieczeństwa,
  • Umiejętność analizowania i opracowywania koncepcji związanych z polityką bezpieczeństwa,
  • Znajomość krajowych regulacji prawnych, wytycznych branżowych, standardów i najlepszych praktyk w obszarze bezpieczeństwa,
  • Znajomość specyfiki branży,
  • Wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne,
  • Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji, odporność na stres,
  • Silna orientacja biznesowa,
  • Terminowość w realizowaniu zadań,
  • Umiejętność pracy pod presją czasu,
  • Dobra organizacja czasu pracy i zaangażowanie,
  • Prawo jazdy kat. B.

Ze swojej strony gwarantujemy:

  • Uczestnictwo w dynamicznym rozwoju firmy,
  • Ciekawą, ambitną i odpowiedzialną pracę,
  • Możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji.
APLIKUJ TERAZ